Tuesday, June 9, 2009

percutian nekad...

hmmm...percutian nekad yg aku maksudkan adalah 'pengembaraan' aku dan nurul ke kl dgn zero...bukan zero poket tp zero bab perancangan...dan segalanya 95% kami gunakan pengangkutan awam sbb diawal perjalanan eme yg anto kami ke stesen keretapi...percubaan kamikaze kami utk pertama kali ini mmg takkan kami ulangi sampai bile2...huhuuuu...sungguh mencabar minda,emosi,fizikal dan segalanye...ahaks...masing2 tidak terlalu mengeluh sbb sindri yg carik pasal...

kami memulakan 'pengembaraan' dgn menaiki train dr kluang ke kl jam 0050...teruja sbb dah lama tak naik train...ni sume gara2 terpengaruh dgn akak aku le nih...bercuti ke langkawi naik train...sepjg perjalanan diisi dgn aktiviti tido sj pdhal mule2 siap plan nak g minum kat cafe lah ape lah...mungkin kepenatan membuatkan kami tdo sj wpun keadaan mmg sgt tidak selesa...pemandangan diluar pula tak dpt dinikmati kerana terlalu gelap...so kami gelapkan trus pandangan dgn menutup mata utk tdo...ahaks...sampai di stesen kl sentral jam 0630...pergh...mamai...penat...sakit badan...sejuk...trus menuju ke surau utk solat dan berehat sebentar...

setelah solat,masing2 masih blur arah tuju...perut lak sudah mule memainkan irama dangdut so kami melangkah ke mcd sebelum perut bertukar memainkan irama rock kapak...tpt yg kami boikot separuh ati...huhuuu...bilelah aku nak betul2 boikot nih...pekene menu kegemaran aku burger filet dan teh o mmg mengenyangkan...setelah kenyang kami memulakan langkah dgn masih dlm kadaan blur tpt yg ingin dituju...sogo lah...jln tar lah...klcc lah...muzium lah...kl tower lah...huhuuu...


ari masih mude so aku decide nak lepak kat tmn klcc dulu...sementara menunggu waktu urusniaga bermula...so kami gerak naik lrt ke klcc...sampai di klcc mmg kedai2 masih lum bukak so lepak2 di taman sambil mengambil gambo dgn kamera kesygn yg dah agak lama tdo...ble dah agak boring kami mule gerak plan nak ke sogo...tp masuk je klcc lik aku cam nak masuk petrosains tu kejap...hmmm...tersadai jugak kami di klcc ni akhirnya...

story perjalanan percutian kami kali ni aku wat en3 mengikut turutan...beserta gambo2 disetiap venue...tak byk venue pun sbb tak sempat...

No comments:

Post a Comment