Wednesday, June 3, 2009

memo...

"Seperti yang sedia maklum bahawa Cik akan ditukarkan ke Unit Gaji mulai 1 Julai 2009 menggantikan tempat Puan K***** V**** yang bertukar ke Jabatan Pendaftaran Negara Negeri Johor. Oleh kerana penangguhan beliau hanya diluluskan sehingga 14 Jun 2009 maka Cik diarahkan untuk bertugas di Unit Gaji mulai 15 Jun 2009"

memo hijau ini telah didepan mata saat ni...dihantar oleh din lewat pg td...ya,akhirnya proses pertukaran aku ke tempat baru dicepatkan juge wpun pd awalnya dpt dilambatkan atas permintaan bos aku krn kekurangan kakitangan...ketiadaan bos membuatkan keputusan dibuat tanpa pengetahuan beliau...apakandaya,yg bg memo lebih besar pangkatnya...so aku mengikut arahan tanpa sebarang bangkangan apatah lagi nak wat rusuhan...huhuuuu

sejujurnya pertukaran aku kali ni byk benar kontrovesinya...ade sj cite2 palsu yg terkeluar dr mulut manusia2 yg berani ckp blakang sj...ble berdepan dgn aku tau pulak terkedu lidah...k.zah yg lembut tu pun akhirnya sedikit berang ble mendengar cite2 palsu tu pulang dr kije semlm dan dgn sdkt tegas membela aku yg sememangnye tak penah wat sebarang statement apatah lg sidang media...wakaka...

ape yg aku dpt dr sikap2 manusia2 sebegini adelah kesabaran yg tinggi diperlukan bg berhadapan dgn manusia2 yg suke membawa mulut menjaja cerita jadi internet bergerak menyebarkan cite2 murah...aku yg masih berjiwa mude wpun tdklah berape mude hampir sj runtuh tembok kesabaran penangan manusia2 nih...mujur ade teman2 dan insan2 tersayang yg sentiase memberi kata penenang jiwa agar aura negetif aku dikawal oleh aura positif...ya,aku yg berjiwa panas bertungkuslumus menyeimbangi kedua2 aura berkenaan agar kemarahan aku tidak terzahir yg memungkinkan kelemahan aku terpamer...

bukan mudah utk bersikap wat dek je jika kite ditempat org yg difitnah tp itulah yg perlu dilakukan...setiap kemarahan ini aku telan seperti menelan sekeping syiling panas yg membahang dihati...dan dgn lembut aku memujuk dri agar tidak terpengaruh dgn hasutan syaitan saat hati sdg bermonolog antara aura positif dan aura negetif...

apepun aku manusia biasa yg terkesan sedikit dendam dgn manusia2 sebegini...hilang sudah rs hormat ini pd si tua yg tak tau jg hal dri sibuk menjaja hal org lain...hahaha,aku mmg naqal...jahat tu tak taulah tp mmg dia termasuk dlm senarai manusia yg aku tak suke...ditambah pule manusia bingit yg sering wat bingit kat tinge aku...bingit yg menyakitkan kepala...

apepun,bg yg tak sabar2 menanti kemunculan aku di unit baru bersabarlah...ahaks...aku akan hadir juge menunaikan tuntutan arahan org atasan kpd org bawahan spt aku...dan semoge ati ini trus tenang berhadapan dgn manusia2 yg pastinya mempunyai seribu satu perangai yg kadang2 pelik2 dan lgsg tak berfaedah...diharap prestasi kije aku dan pengetahuan aku dalam kije bertambah sekaligus mengembalikan kembali semangat aku yg skrg ini ditahap sgt rendah...kepada yg membaca blog aku ini...ingatlah,jgn kite sekali2 berkata dusta ttg teman kite...jika ade sebarang rs tidak puas ati dtglah berdepan bertanya empunye dri...semoge kite tdk tergolong dikalangan org yg menyebarkan fitnah...
diakhir memo tertulis...
"Diharap Cik dapat menjalankan tugas ditempat baru dengan penuh dedikasi dan rasa tanggungjawab"
-insyaAllah akan aku jalankan amanah itu sebaik mungkin...

-kenangan bersama teman2 di unit bayaran-

2 comments:

  1. hmm kite jumpe leh?
    i nk bual2 dgn u...

    ReplyDelete
  2. berbaliklah kepada prinsip anda yang lama semasa di sekolah dulu.DIAM ITU PINTAR!orang sebegitu memberi anda pengalaman berguna.anda hanya perlu diam dan biarkan dia terus hanyut dengan dunia dia.orang lain dapat menilai mana yang baik dan mana yang buruk.semoga berjaya.

    ReplyDelete