Thursday, June 4, 2009

diam adalah pintar...

malam ni tbe2 rs tak mengantuk...dan sedang duk belek blog aku nih aku mule rs nak wat en3 psl sesuatu yg telah disentuh oleh "kwn" yg aku tak kenal sape gerangannya...cume yg peliknya dia tau aku suke ayat "diam adalah pintar"...harap dia dpt kenalkan dri...



zaman muda2 dulu aku suke gile kat kump KRU nih...mmg tahap suke sgt lah...huhuuu...so ayat kegemaran aku dulu adalah "diam adalah pintar"...ahaks...dan sampai skrg aku suke gune...mungkin disebabkan itu aku jd pendiam kot...hehehe...teringat kenangan zaman mude remaja dulu...setiap album KRU aku tak penah tak beli...tp skang entah kat mana aku simpan kaset2 tu entah...mungkin faktor usia aku dan usia KRU tu sindri wat aku semakin pudar rs minat ni utk meneruskan sokongan...kurang sorang peminat diorg nih,diorg tetap dah jd jutawan pun...huhuuuu...ade aku kisah???

kat bwh ni antara lirik lagu fanatik yg aku suke maksud tersurat dan tersiratnya...dan ayat "diam adalah pintar" tu terkandung dlm lirik lagu nih...k,chiow dude...

Setengah dekad daku mengembara
Setengah nyawa telah diduga

Namun tetap teguh bersama
Iramaku tak akan mati
Selagi membara semangat ini

Ku laung ku kibarkan panji
Semua punya misi sendiri

Antara permata dan kaca

Terpulang pada penilainya
Namun satu seni itu

Subjektif pada individu

Kadangkala gersang di jiwa

Tertekan dengan isu propaganda

Ada yang mengaku wira
Tapi sebenarnya gila

Di sini dan satu negara

Iramaku terus bergema

Mana saja ku berada
Terima kasih pada semua
Biar apa kata mereka
Engkau dan aku tak perlu gusar
Moga mereka kan sedar
Diam adalah pintar

No comments:

Post a Comment