Monday, June 15, 2009

hoki piala dunia remaja 2009...

ptg semlm balik dr kluang aku nak g tgk perlawanan hoki kat stadium baru di taman daya jb...huhuuuu...nurul cam penat dan ngantuk tp aku tbe2 nekad gak nak ke stadium layan hoki jap...permainan yg paling aku suke zaman aku mude2 dulu berbanding badminton,bola tampar dan softball serta yg lain2 yg penah aku main...

sampai kat stadium around koi 6 setelah menempuh jem di hway...erkkk...miss aku separuh perlawanan antara egypt dan rsa...sbnrnye msia kalah diperingkat kump setelah dpt tpt ke3...so msia dlm kump bermain utk tpt ke 9 sampai ke bape ntah...ahaks...so dlm kump kalah ni msia satu kump ngan egypt,rsa dan poland...mls nak jenguk padang 1 wpun teamnye kuat2 aku juz layan padang 2 melayan team yg kalah sbb msia main kat padang 2...sementara menunggu msia lwn poland jam 7mlm,kami layan tgk egypt lwn rsa...diorg seri 2-2...

perlawanan msia menentang poland mmg aku leh bg komen "patutlah kalah"...wakaka...erkkk...nak wat cane,mmg sengal dan lembik tul diorg main...fizikal mmg msia kalah abis...separuh masa pertama msia dan poland seri 1-1...tu pun poland score dulu...perghhhh...penonton sume tahap sentap tgk player msia yg ala2 terer gtu masuk padang tp ble main hampeh...ahaks...truk gak aku kutuk nih...tp penyokong yg kat area kami duduk tu lagi power kutuk...mule2 aku rimas le diorg asyik kutuk2 tp last2 aku cam rs nak join jek ble tgk realiti permainan team msia...ape nak buat...team remaja...mmg main pun cam budaq2...sampai aku rs diorg main cam budaq sek rendah le...huhuuuu...mmg klako team msia main...ahaks...ditambah ayat2 kutuk klako dr penyokong mmg sume pakat gelakkan...kesian...kami gerak balik jam 735mlm utk kejokan solat maghrib...hehehe...naqal2 pun mesti solat beb...ahaks...keputusan penuh aku tak tau dan mls nak amik tau...maybe 21hb nih nak layan final...tu pun kalu rajin...

apepun,utk pemain msia semoge berjayalah lain kali...disiplin perlu tinggi sbb aku tgk disiplin kureng ckit...sblm perlawanan pengurus suh warm up pun masing2 main2 lengah2...kalu budaq2 aku dah kene nih...wakaka...semangat pun kene tinggi dan sentiase improve skill...
nak jd pemain yg baik pd aku seseorg pemain tu mesti mempunyai kelebihan skill yg melebihi tahap yg sepatutnya utk umur seseorg pemain tu...maksudnye,lebih dr sekadar yg mampu...tu pun kalu usaha keras...dan jgn bikin malu msia...itu pendapat aku...

kenangan ngan team MSSM melaka tahun 1996 mmg takkan aku lupekan...kontinjen melaka anto team lelaki dan perempuan bawah 18 dan 12 ke penang...sempat gak aku kenal ngan mirhadi nawawi adik mirnawan nawawi dan chua boon huat pemain utama team kebangsaan msia skang ble kitaorg same2 satu kontinjen mewakili melaka...aku dapat contact abriza sj skang ni...kapten pasukan perempuan hilang entah kemana yg dulu juge merangkap kakak angkat aku...name dia Norazilah Abdullah kalu tak silap eja lah...
rindu lak nak main hoki...ilang sudah skill aku...dan semakin parah ble tgn aku dah tak kuat cam dulu...hhmmm...rindu zaman dulu...kwn2 yg dulu...

gambo2 akan aku upload nanti...

-dulu aku penah bercita2 nak jd pemain msia...nasib baik tak jd pemain msia sbb bdn aku kecik...tahap pinggang minah2 saleh tu je kang...ahaks...impian berkubur ditengah jalan...
:( , ;)

No comments:

Post a Comment