Tuesday, June 2, 2009

hadiah...

aku ketandusan idea utk memberi hadiah apakah yg sesuai dan tepat...entahlah...tbe2 soalan ini yg terpacul dr mulut nurul semlm...
"kite nak bg hadiah berdasarkan ape yg org suke atau ape yg kite suke???"
hmmm...ye tak ye jgk ek...dan akhir kata...
"kan best kalu kite bg sesuatu yg die dan kite sindri suke..."

semlm aku dlm proses mencari lagi hadiah utk si dia...hadiah utk birthday azah dah jumpe...hadiah utk birthday pya lum jumpe...hadiah utk result cemerlang hidayah pun lum sempat kami carik...dan hadiah utk E.D&family pun setakat ni lum ade yg berkenan di hati(tande terima kasih)...entah kenape,aku jenis suke memberi hadiah wpun murah je pd insan2 yg aku syg...itu sj kot care aku wat dri mereka masih dihargai dan diingati sbb nak keep in touch stp mase mmg aku tak leh le sbb aku tak fokus kalu ramai2 nih...huhuuuu...so ajak kuar mkn atau sekali sekala beri hadiah jelah tande aku masih sygkan hubungan yg terjalin...
kat bwh ni aku selitkan email yg aku dpt bape thn lps...huhuuuu...berkarat dah dlm inbox email aku tp entah nape aku tak buang2...email yg aku terima dr mr YCL pd 20.07.2007 ni masih aku simpan...huhuuu...so mungkin bole dijadikan tips...

Setiap hadiah yang anda beri kepada kawan/kekasih/sahabat/isteri/suami anda mempunyai maksud yang tersirat...

JAM TANGAN.........Tanda mengingati setiap masa dan waktu.
CINCIN.........Tanda ikatan kasih yang abadi.
GELANG.........Tanda mesra.
RANTAI LEHER.........Ikatan cinta yang perlu perhatian.
SUBANG.........Tanda penghargaan dan penghormatan.
KASUT.........Sentiasa mengambil berat/prihatin.
PAKAIAN/KAIN.........Semoga kasih berkekalan dan dekat selalu.
PAYUNG.........Tanda kasih dan sentiasa ingin melindungi.
MINYAK WANGI.........Tanda kasih syg dan cinta.
BINGKAI GAMBAR.........Sentiasa merindu dan tak ingin berjauhan.
BUKU.........Bersifat terbuka dan bertolak ansur.
BUNGA.........Tanda perkenalan dan tanda sayang.
COKELAT.........Semanis cinta dan kasihmu.
LAGU/CD/KAD UCAPAN.........Mengabadikan kasih syg dan cinta.
SEJADAH DAN ALQURAN.........Tandanya kekasihnya itu menyayanginya dunia dan akhirat.
PssssTT..heheeheehe he... Satu lagi.... zaman mellinieum ni....HANDPHONE... tandanya.... kau jangan lari dari ku!!!!......aku kan cari mu walau dimanapun...melainkan kalau handphone tu ditutup atau bateri kong.....[kuang kuang kuang]

hmmm...pd aku apepun,stp sesuatu yg diberi pasti ade nilai istimewanya sendiri dihati pemberi itu sendiri...dan pastinya ia diiringi keikhlasan yg tidak berbelah bagi...agar maksud sebenar si pemberi tercapai...sbb pd aku stp ape yg berlaku kat dunia ni mesti ade maksud dan bersebab...cthnya...hadiah yg diberi utk tak lupe si pemberi...atau hadiah yg diberi utk teguran atau pembakar semangat yg membina dr yg memberi kepada yg menerima...
so,aku seakan dah dpt hint utk tema pemberian aku kali ni pd dia...jom nurul kite ronggeng lagi petang ni rembat mende yg jenuh pale aku pk semlm...mujur nurul ade membantu sikap aku yg sgt cerewet nih...huhuuuu...semoge dia suke...aminnnnnnnnn...

4 comments:

  1. hmm klu i, u bg ape eh?
    sj tny...
    huhu...

    ReplyDelete
  2. errr...i nak bg ape???hmmm...tpulang pd kadaan...u nak ape???lg mudah kot...

    ReplyDelete
  3. hmm jam tgn putih...
    g shock... LADIES LIKE...
    huhu...
    cun x?

    ReplyDelete
  4. humangaih...lempang nak???wakaka...
    sy dan nurul minat gle ngan g shock tu tp lum ade rezeki nak rembat...tgklah...kalu kawin anak raja sy belikan ar...kui kui kui...

    ReplyDelete