Sunday, June 14, 2009

layan drag me to hell&jangan pandang belakang congkak...

aku g layan 2 filem dlm satu mlm pd ari jumaat lepas...cite yg kami pilih drag me to hell dan jangan pandang belakang congkak...pada asal nye aku nak layan cite blood tp waktu tayangan yg tak kene so kami decide plih filem drag me to hell nih...filem arahan Sam Raimi ni pd asalnye tidaklah membuatkan aku teruja atau ketakutan thp impak maksima tp ble di suku tayangan filem ni berjaya gak wat jantung aku sakit...ahaks...pengarah filem Spiderman ni mmg leh tahan gak wat cite seram nih...jln cite mmg tak memeningkan dan trus direct kepada perjalanan cite wpun ade scene imbas kembali...



filem ni mengisahkan sorg kerani bank yg kene sumpah oleh sorg perempuan tua yg pd aku mmg dahsyat tu org tua nih punye ganas dan selekehnye...mmg menggelikan...iiyyeerrkkk...kerani bank tu diganggu makhluk halus selama 3ari dan ari ke3 akan dibawa ke neraka...usaha yg dilakukan penuh tragis dan ble die yakin die dah terlepas dr sumpahan rupe2nye kesilapan berlaku dan die mati jugak dibawak roh jahat yg diberi nama "lamia" ke neraka...cian tul kat si christien nama watak utama filem nih...
apepun,aku bg 3.5 bintang kat filem nih...bole le bg sape2 yg nak cube2 uji kekuatan ati bg yg nak layan filem seram nih...

abis layan cite seram aku ngan nurul neutral kan lik tahap ketakutan dlm dri dgn melayan jangan pandang belakang congkak filem komedi seram ala2 suam2 kuku je seramnye...serius aku suke ngan lawak2 dlm cite nih...lupe jap dunia luo...mmg gelak sakan satu panggung wpun diganggu mamat yg suke wat dialog sindri...tah pape...


lan,cat ngan sam mmg superb...mmg menjadi lawak diorg nih...masing2 memainkan peranan masing2 dgn baik...huhuuu...filem ni wat aku teringat kenangan ngan budak2 baka terendak dan perlis ble penggambaran dibuat di Gua Kelam perlis tpt kami pernah wat camping dulu...makin cantik tpt nih...pelakon2 perempuan yg jd awek 3 mamat nih pun best...dan lisa surihani mmg cantik cume lakonan lum cukup mantop...malas komen pjg pd aku cite nih mmg best kalu nak gelak lepaskan tensen...mamat sebelah aku siap gelak hentak kaki...geli sungguh hati die agaknye...aku bg 4.5 bintang utk filem nih...layan le...besttttt...

dan 2 filem kat bawah ni adalah 2 filem kegemaran aku...akan aku cube utk tidak terlepas tayangan kedua2 cite nih...ahaks...hamboi...sakan nak tgk wayang je aku nih...hehehe...padahal ujung bulan nih ade exam...3paper lak tu...waduh2...

3 comments:

  1. jom tgk ngan saye!!

    ReplyDelete
  2. eita amik exam eo ker. good luck k dah baper kali ko amik exam nie

    ReplyDelete
  3. haah...ni kali ke2...thn lps aku tak bsedia dan tak sempat ec borg...thn ni pun lum bace pape...masuk unit gaji aritu kije melambak gle...huhuuuu...

    ReplyDelete