Monday, April 13, 2009

sujud-mawi feat KRU...

Mawi:

Bila dilanda musibah...
Hati tabah mula rebah...
Jangan biarkan dugaan...
Rapuhkan pedoman hidup...

Andai waktu itu tiba...
Semaikan sifat bersabar...
Hanya Dia saja menentu...
Kita hanya mampu sujud...

KRU:

Jika direnung kembali...
Dari kehidupan...
Pelbagai halangan kutempuh penuh cabaran...
Tiada satupun ku hadapi dengan senang dan...
Tiada satupun ku hadapi dengan tenang...

Tapi ku bersyukur...
Di saat ku murung...
Ku musikkan dalam kedua telapak tangan...
Semangat yang dah luntur...
Harapan yang dah terkubur...
Diberi arah tukku teruskan...

Mawi:

Bila dilanda musibah...
Hati tabah mula rebah...
Jangan biarkan dugaan...
Rapuhkan pedoman hidup...

Andai waktu itu tiba...
Semaikan sifat bersabar...
Hanya Dia saja menentu...
Dan kita hanya mampu sujud…

Hanya mampu sujud…

KRU:

Pernah kulihat mereka...
Yang hilang segalanya...
Insan yang tersayang...
Atau harta benda...
Pancaroba bencana juga malapetaka...
Adalah sebahagian ujian dunia...

Di sebalik kesusahan...
Tidak letih mengerti erti kesenangan...
Harusku akur dengan apa yang telah dikurnia...
Barangkali esok semua berubah...

Janganlah kita melupakanNya...
Ketika langit cerah bersinar...
Janganlah kita melupakanNya...
Ketika langit mendung tak bercahaya...

Mawi:

Bila dilanda musibah...
Hati tabah mula rebah...
Jangan biarkan dugaan...
Rapuhkan pedoman hidup...

KRU & Mawi

Andai waktu itu tiba...
Semaikan sifat bersabar...
Hanya Dia saja menentu...
Dan kita hanya mampu sujud…

Hanya mampu sujud...

*ni lagi satu lagu yg aku sdg layan...dsebabkan aku dah tak minat mawi aku ketepikan seketika lagu ni...tp ble hayati semula lirik dan melodi yg disampaikan,ia berjaya menjamu minda dan gwa aku sbg org yg susah skit nak dibentuk scr direct...aku mmg naqal...heheee...semoge org yg syg aku tak jemu nak bimbing aku kejln yg benar...lagu ni nurul yg tak jemu suh aku dgr...dan akhirnye aku mule terpikat...apepun,aku manusia biase yg terlalu byk kekurangan dan kelemahan...aku akui kdg2 aku diuji dgn kesusahan dan kesedihan...tp Allah selalu bg aku peluang dan pertolongan...percayalah ckp budaq naqal cm aku ni...jgn sesekali kite salahkan Dia sbb Dia lebih sygkan kite dr kite menyayangi Dia...stp ape yg berlaku pasti ade hikmahnye...yg penting,cpt2 muhasabah dri...jgn terlalu lama bermonolog dgn hati yg sdg dipengaruhi syaitan...apepun,layannnnnn......

No comments:

Post a Comment