Tuesday, April 28, 2009

perpisahan...

perpisahan...mmg sgt menyedihkan...sgt melukakan...tp tak ramai yg tau atau buat2 tak tau bahawa Allah ciptakan perpisahan itu ade hikmahnye...ade kebaikannye...sejujurnye,jika perpisahan terjadi dlm hidup aku pasti aku juge sgt sedih tp aku akan cube sedaya upaya utk tidak menjadikan kesedihan itu sesuatu yg mungkin menjatuhkan aku,melemahkan aku atau menjelekkan aku...
perpisahan dengan kwn2 akhir2 ni mmg sgt dirasai ble ia melibatkan perpisahan dgn bukan sorg due kwn tp ramai...lagi2 dlm jangka waktu yg sgt dekat...td meeting pun 2org lg kwn2 bayaran akn dipindahkan...menitis juge air mata azah yg sememangnye slalu ceria dan kecoh tu...aku tergamam dan tdk terkata...sememangnye ia keputusan yg berat utk boss aku buat tp itulah lumrah idup dan alam pekerjaan...pertukaran dan perpindahan adelah sesuatu yg perlu dihadapi setiap penjawat awam...dan aku hanye menunggu mase yg mane mungkin suatu mase nanti tbe plk giliran aku...
Ya Allah,kuatkan ati hambeMu ini...semoge kwn2 yg telah dan akan berhijrah akan lebih baik ditempat baru...dan pengetahuan dlm kije dpt ditingkatkan...sesungguhnye Allah lebih tau ape yg terbaik buat stp hambaNya...dan kite jgn terlalu lmbt utk positif kan dri...

2 comments:

  1. bpisah itu pasti...
    mgkn tidak sementara, tp bpisah selamanya...
    adat kita berkenalan...
    justeru, andai 'taknak' berpisah...
    JANGAN bkenalan... huhu...
    apapun, hargai segalanya dlm hidup kita...
    andai ia telah tiada, kita akan terasa perit dengan kehilangannya...
    hmm...
    anyway, kamu INSAN MULIA y pernah sy kenal...
    kamu tlalu mhargai INSAN di sekeliling kamu...
    semoga BAHAGIA dan INDAH milik kamu, sentiasa... AAMIIN...

    ReplyDelete
  2. puitis sungguh...
    bab insan mulia tu sy tak setuju...
    apepun thanx...

    ReplyDelete