Thursday, April 23, 2009

haikal...

Mentari Hidup
Kala senja itu tiba...Kutermenung sendirian...Terasa diriku ini jauh dari rahmat Tuhan...Dosa yang aku lakukan...Menerjah ruang fikiran...Masihkah ada untukku keampunan...Gelap rasa dunia ini...Tanpa cahaya Ilahi...Baru kini kusedari...Jalan yang aku lalui...Memusnah pedoman hidup...Melempar hatiku ini ke lembah kehinaan...Dalam kegelapan itu...Terbit cahaya dari-Mu...Memandu hamba-Mu menuju iman...Menginsafi diri dengan ketaqwaan dan kesabaran...Kau terangi jalanku menuju syurga-Mu...Dan Kau tunjuki dengan hidayah-Mu...Hanyalah pada-Mu kuhadapkan diri...Mohon keampunan...Wahai Yang Maha Pengasih...Bantulah hamba-Mu ini...Yang kian terumbang-ambing...Di dalam arus duniawi...Kuberdoa kepada-Mu...Memohon limpah rahmat-Mu...Mentari hidupku kan bersinar kembali...

Jauhnya Syurga
Ku cuba mengunyah keaiban di dalam diri ini...Yang tertuang dalam bekas kesedaran...Ku cuba menelan rasa cemas yang meracik hati dan jua perasaan ku...Di hening taubat dan penyerahan...Andai ditakdirkan waktu diundurkan kisah silam berulang...Pastinya kembali menganyan ilusi mewarnai mimpi...Selagi berpaut kepada impian yang entah terjadi...Menafikan takdir dan ketentuanNya merubahi nasib...Bukanlah ini kebetulan tapi suatu pertarungan...Diantara nafsu dengan keimanan...Ku sangka ku jumpa rupanya bayangan...Telah ku rentasi hutan penuh dosa...Mengapa ku ragu setelah dinyatakan...Kepastian yang belum ku temui...Sekian lamanya telah termateri suatu perjanjian...Jauhnya syurga untuk aku jejaki...


*belilah album Haikal...tak rugi pun...dr kite asyik duk dgr lagu2 lagho jgn le lupe kasi tinge ni rehat dan tenang dgn lagu2 nasyid sekaligus kite ingat dan tidak terlalu leka siape kite sebenarnye...bg yg naqal2 cam aku nih,cube kite luangkan dlm lebih kurang 5menet utk layan lagu2 nasyid nih...mmg best sebenarnye...

ape kes aku promo album Haikal ni ek...huhuuuu...album terbaru nih kuar tahun lepas...actually,tbe2 je ati ni tergerak utk taip lirik 2 lagu dari kump. Haikal ni yg aku suke...aku taip ape yg aku suke jelah...heheee...so dipendekkan cite sbnrnye salah sorg ahli kump ni adelah suami bos kesygn aku...name glamour en.deen...mase aku minat lagu Mentari Hidup tu aku tak kenal lgsg pun kump nih...dan aku nih jenis minat lagu bkn pd dasar kump tu tp lirik dan lagu nye...sbb aku suke dengar ape yg aku suke sj...so,bg en deen...ciptalah lagu yg mampu memikat bkn sj ati peminat nasyid tp ati bdq2 naqal cam aku nih...baru power...semoge berjaye...
ni laman weblog rasmi kump Haikal... http://haikalrecords.com/

2 comments:

  1. Thanks Eita tolong promote kat cni... sebenarnya lagu Mentari Hidup tu lebih ditujukan pada diri sendiri...selalu lalai, mujurlah dikurnia isteri yg tak jemu mengingatkan...

    ReplyDelete
  2. same2...
    isteri en deen mmg org yg baik...
    untung dpt dia...
    jg sebaik mungkin anugerah Allah tu...
    huhuuuu...dia shbt dan kakak yg baik gak utk
    sy...apepun,semoge Haikal trus dpt
    berdakwah melalui genre nasyid dlm
    rahmat dan keberkatanNya jua...tanpe putus
    asa dan tak kenal jemu...SeMoGa BeRjAyA...

    ReplyDelete