Friday, May 22, 2009

star trek...

-kapal angkasa enterprise-

ya...semlm tak psl2 aku dan nurul g layan movie nih...dan entah kenape filem star trek ni jd pilihan padahal dr kecik aku mmg tak penah minat cite star trek ni...pd asalnye rs cam nak layan cite syurga cinta atau night at de museum 2 tp cam tak berkenan lak kat ati dan gwa raga ni...nak tgk cite Push lum kuar lg so nurul decide plih cite star trek...nasib baik tak plih cite museum tu...huhuuuu...

so siap2 dan gerak ke city square...cuaca di jb hujan lebat dan aku dah dpt agak pasti aku menggigil kesejukan...nak lepas tension kononnye so aku layankan juge kehendak ati ni...apelg,masing2 menggigil dlm panggung...ahaks...

cite ni pd aku cukup menghiburkan...sejujurnye aku tak kenal sgt watak2 dlm cite ni wpun watak2 yg dimainkan adalah same dr dulu(thn 1966) sampai skang...cume penyampaian jln cite dan pesawat yg lebih canggih yg membezakan...aksi2 yg tidaklah terlalu ganas diselit dgn lawak2 yg leh wat satu panggung ketawa...mmg best...aku yg susah skit nak tawe ni pun akhirnye ketawa...

-dari kiri chekov,kirk,sape ntah tak ingat,bones,sulu dan uhura-
aku paling suke watak kapten james t. kirk...bersahaja,naqal,lawak sume ade...taklah ensem sgt tp not bad sebagai watak utama...watak lain yg menghiburkan adalah left. pavel chekov(mmg lawak mamat ni),dr bones(kwn baik kirk),dan satu makhluk kecik yg kirk jumpe kat planet ape ntah name die...mmg lawak wpun die wujud dlm cite ni tak sampai 3menet...pd aku sume memainkan peranan dgn baik...si tinge tajam spock pun ok...ensem...dan cool je...pendek cite,dr mule sampai abis aku tak rs bosan melainkan kesejukan...setiap babak dimainkan dengan jelas dan aku tak rs pening wpun tak ikuti filem ni dr dulu...mudah difahami wpun mule2 terlintas gak kat kepala ni spock ni ade bape...huhuuu...aku bg 4bintang utk filem arahan J.J Abrams nih...dan aku mule suke kat star trek...tp tak rs rugi pun tak layan cite ni dr dulu...huhuuuu...

-james t. kirk-

sblm mule tayangan,ade trailer cite transformers sambungan yg lepas...perghhh...best gle...watak2 robot lebih mencabar dan aksi2 yg lebih best...so aku tak nak ketinggalan tgk cite nih...tak taulah ble nak kuar...hopefully tak terlepas sbb aku mmg suke gle ngan cite robot nih...

itulah sj aku leh cite ttg cite yg aku dan nurul layan nih semlm...

No comments:

Post a Comment