Monday, May 18, 2009

selamat hari guru...

16mei...agak terlambat aku nak wish tapi rsnye pade ari ni masih byk sek2 yg menyambut hari guru pd ari ni...so tak salahkan...
aku nak ucapkan selamat hari guru pade sume guru2 yg penah mengajar aku di kedah,segamat,kluang,melaka dan jb...aku hargai setiap ilmu yg disampaikan oleh sume guru2...semoge setiap guru di M'sia ni dimurahkan rezeki dan hidup diberkati oleh Allah...tabah dan sabar dengan karenah pelajar2 yg semakin hari bg aku semakin menggerunkan...ahaks...
sedar tak sedar...aku gak penah jd guru...huhuuu...pengalaman pertama menjadi guru adelah waktu form 5 dulu yg mana aku dan kwn2 perlu mengajar subjek bahasa melayu pada budak2 kelas peralihan slps sesi persekolahan kami pada waktu pg...bayangkan...betapa naqalnye pelajar2 cina dan india yg memang tak respect lgsg pd kami...kalu cikgu2 sebenar rs nak baling duster...tapi kami tahap nak humban papan hitam kat budaq2 tu...huhuuuu...bayangkanlah...ahaks...apepun,kami tetap menjalankan tugas mengajar sehingga waktu yg ditetapkan abis...time tu,masing2 bercerita pengalaman ngeri masing2 jd cikgu...huhuuuu...
pada aku,setiap org yg mempunyai ilmu didunia ni pernah menjadi guru secara tak langsung...sbb stp ilmu yg kite sampaikan pd org lain kite layak digelar guru cume kite tidaklah sehebat guru sebenar yg sepenuh masa kerja dan idupnya mencurah ilmu kepada anak didik...
apepun,ade 3 guru yg aku ingat sampai skang stp jasa beliau kepada aku...cikgu Abdul Rahim(pak usu aku)-cikgu matematik darjah 4 dan cikgu pertama yg rotan tgn aku sbb tak lancar sifir 6,cikgu Rosizan-cikgu bahasa inggeris yg byk bersabar ngan karenah aku,cikgu Teng-cikgu yg mengajar aku jadi pemain hoki yg baik...huhuuu...
tak lupe juge aku nak ucapkan selamat hari guru pada nurul sahabat karib aku dan neeza kwn yg baik...
"selamat hari guru......hanya Allah yg dpt membalas setiap jasa2 cikgu2..."

2 comments:

  1. cikgu Rosizan tu mak angkat awak dulu kan...
    hehehehe... ingat lagi ye...

    tak sangka....

    ReplyDelete
  2. lebih kurang kot...sbnrnye sy jd mentee, cikgu rosizan mentor sy...tp sy tolak program tu sbb kene ec borg sume bagai...naqal ek sy...mmg naqal gle time tu...wat dek je tak nak masuk program tu...huhuuu...

    ReplyDelete