Friday, July 24, 2009

smkt oh smkt...

SMKT...sekolah menengah kem terendak...kenape tbe2 aku nak wat en3 nih???kerana sekolah nilah sekolah yg paling byk kenangan dan pengalaman sepjg aku bergelar budak sekolah...wpun hanya dlm tempoh 2tahun(1995-1996)...kenangan yg paling tak dpt aku lupekan sampai bile2...entah kenape,aku sindri tak tau...ape istimewanya SMKT nih...sehingga terkesan menjadi rindu dihati ini hingga kini...
aku masuk sekolah ni melalui program BAKA yg penah aku citekan sebelum nih...segalanye terlalu pantas...dr mule agak terpakse amik ujian iq di kem kat area jb masa form 1 dan tbe2 aku dikhabarkan lulus ujian iq tu dan perlu mendaftar form 2 di SMKT nih...kami budak2 BAKA agak lewat masuk sekolah sbb perlu mengharungi program dr profesor kat Bakaugruv,Morib...tak pasti bape lama kelewatan kami time tu...huhuuuu...
mule2 yg aku ingat kami mendaftarkan diri masuk asrama yg diberi nama Asrama Puteri Angkatan Tentera...time ni aspuri baru sj dibuka...so pelajar2 yang duk aspuri tahun 1995 nih adalah pelajar2 terawal menghuni aspuri...
di sekolah kami pelajar BAKA ditempatkan dlm satu kelas baru iaitu 2K...kelas sedia ada hanya menggunakan abjad seperti A,B,C dan D...so fenomena baru bagi pelajar2 lain seolah2 menjadi kepelikan dan kecemburuan bile wujudnya kelas baru yg khabarnya kami budak2 bijak pandai didalamnya...huhuuuu...sejujurnya aku biase sj...skdr bernasib baik lulus ujian iq tu...ahaks...tp kwn2 aku yg lain mmg pandai2...
SMKT kalu tak silap aku bekas hospital masa zaman perang jepun dulu so ada separuh dr kelas menggunakan bangunan hospital yg diubahsuai sikit agar sesuai dijadikan kelas...tp ade juge bangunan baru dibina bagi menampung kelas2 yg agak byk kerana sekolah dijalankan satu sesi sj iaitu sesi pagi...
sesi pembelajaran sepjg 2tahun aku di SMKT pada aku ok sj sbb aku ni antara pelajar yg suke main2 dan sambil lewa...huhuuuu...yang aku tau,bersukan bersukan bersukan...tu sj...ahaks...cikgu kelas kitaorg utk form 2 rsnye cikgu zaman...form 3 aku lupe...same kot...heh heh heh...subjek paling aku tak suke adelah geografi sbb cikgunye garang dan keras semcm...ni pd aku la...namenye pun aku lupe tp rupenye ttp ku hingat sampai sikalang...selebihnya cikgu2 di SMKT sume ok...
time kewujudan kami nih kelas kami selalu dibandingkan dengan kelas A...so dlm akademik mmg fight betul kelas mana lagi best...huhuuu...kelas mana yg menang tak yah le aku bgtau kat cni...ahaks...kami budak2 BAKA juge mengalami fenomena seolah2 pisang goreng panas...glamour...lebih2 lagi kami agak menonjol dlm akademik dan sukan...mmg tidak dinafikan,budak2 BAKA agak serba boleh tak kire lelaki dan perempuan dan ia pastinye menjadi nanah dihati yg mencemburui...huhuuu...apepun,proses hidup dan pembelajaran kami truskan juge...mmg byk gak dugaan...
kat sekolah ni aku lebih menonjol dalam sukan...dan sukan yg paling aku suke adalah hoki sehingga aku berjaya menjadi pemain negeri tahun 1996...time ni hanya aku seorg terpilih mewakili SMKT sbg pemain negeri wpun sekolah hantar ramai wakil waktu pemilihan...hehehe...terernye aku...wakaka...first eleven lagi...ahaks...mmg antara kenangan manis aku di SMKT...huhuuuu...
kenangan manis lain aku di SMKT adelah bercouple ngan ketua pengawas...ahaks...mmg gile...semberono je...tp aku biaselah...ape aku kisah...sj carik pengalaman...huhuuuu...mmg klako bercouple ngan ketua pengawas nih...nak dating pun ade org cover line...ahaks...
dan menu paling aku tak lupe sehingga sekarang di kantin SMKT adalah mee sup...mkn ngan sambal kicap byk2 sampai merah bibir...perghhhh...mmg sodap...aku lupe ngan sape aku selalu bedal mee sup tu...kadang2 sampai pedih perut...tp kami pedulik hape...mmg sedap gle...
kenangan2 lain juge selalu menjengah kotak fikiran ni sampai kadang2 menimbulkan sayu dihati bile rindu dtg menyapa...mmg rindu zaman sekolah di SMKT...insyaAllah,jika ade ruang waktu akan aku kongsikan sedikit kenangan dan pengalaman di aspuri pula sbb kerinduan ini lebih kepada kehidupan di aspuri...

3 comments:

  1. woit!! aku suke mkn mee sup tu gak.. rindu gile kat smkt..

    ReplyDelete
  2. rindu gak ler....

    ReplyDelete
  3. kepada kwn2...tlg letak name ye...plzzz...rindu kenangan,rindu pengalaman,rindu kwn2...

    ReplyDelete