Wednesday, December 23, 2009

23122009 jari menari²...

arini baru aku naik kije setelah bercuti selama 5ari termasuk 2ari mc iaitu ari senin dan selase...sabtu dan ahad lepas aku nurul dan adam melayan kehadiran mak dan adik di jb utk membeli brgn keperluan sekolah adik yg akan masuk era sekolah menengah...bermaksud kain sekolah dah bertukar wane dr bru tua ke bru mude...spt biase,aku cube sedaya mampu utk memampukan diri membeli sume keperluan adik...tak byk aku leh bls jasa mak abah so ini antara usaha aku utk ringankan beban mereka...sgale keperluan cube aku penuhi dr alatulis,pakaian,kasut dll yg diperlukan...adik aku pun lum pandai sgt nak yg mahal²...aku yg lebih² suh pilih yg berjenama...pd aku bio mahal tp pakai lama dr murah tp pakai kejap jek...setelah hampir sume keperluan berjaya aku tunaikan,mak dan adik balik naik bas ptg ahad lps...nmpk mak terharu dgn ape yg dah aku kuarkan tp ia terlalu sikit utk dibandingkan dgn ape yg penah aku terime dr mereka sblm nih...apepun,hy satu pesan aku pd adik bongsu yg sorg nih..."jgn main² lg belajar pasni...belajar betul²"...tu sj...tiada bebelan pjg...

adam,bermule khamis lps demam...demam on off dr khamis sampai ahad...wpun demam kami bwk gak adam kesana kemari...adam dah mule tunjuk aksi nak merangkak...panjat memanjat sdg gigih adam usahakan...pantang nmpk tpt leh dipanjat,gigih memanjat sampai bole...jatuh dah 3,4kali...meraung...tgh sedu sedan leh sambung panjat...hmmm...itulah buah ati kami...ari senin time aku nak g check kt Dr tergerak nak check adam sekali...rupe²nye adam kene campak...patutlah ade bintik² merah kat pale dan bdn adam...cian adam...last² kedua²nye tumbang demam dan laloq terkena ubat² yg membuatkan kami sgt ngantuk dan lemah...
kenape aku dpt mc???aku kene batuk² truk sampai bengkak tonsil...hmmm...ni kali kedua aku kene batuk cenggini...Dr nak bg mc 2ari aku mintak seari last² dia bg jek 2ari...rupe²nye mmg aku perlukan 2ari tu sbb arini pun aku still batuk² truk...cane truk tu,bio aku dan insan² terdekat jelah tau...aku sgt inginkan cpt baik...

di ofis,aku tak dpt wat kije dgn baik...sepjg pg td batuk²...last² aku mintak gule² kt kwn baru lega dr batuk yg leh wat aku muntah² tu...so,mood still tak best nak wat kije...sambil menyemak aku menaip kat blog nih sekali sekala menjenguk FB...huhuu...oklah tu,wat kije gak...dlm pd menjenguk dan terjenguk blog kwn² yg update,aku nak amik kesempatan utk ucapkan tahniah pd shida dan suami yg telah dianugerahkan Allah seorg cahaya mata perempuan...semoge Aisy jd anak yg solehah dan membesar dgn sihat dan bijak...amin...INDRA² lak dah setahun...sonok membaca pembesaran mereka...weni mmg sakan bercerita kalu bab kembar dia tu...semoge jd anak² yg soleh dan bijak juge INDRA² tu...dan,tbe² aku tertarik dgn en3 terbaru saifulislam bertajuk 'Aku mampu mengubahnya'...ya...aku juge mampu mengubahnye...huhuuu...so itulah azam tahun baru 1431H nih yg mana aku nak kuruskan badan serta tingkatkan thp kesihatan,kukuhkan kembali sumber kewangan dan semoge aku dpt perbaiki kelemahan dlm percaturan penggunaan wang utk thn 1430H yg lalu...ia benar² terkesan pd perghujung tahun dan membuatkan kami beringat² lps nih...insyaAllah...moge Allah beri kami kesempatan membetulkan kesilapan dan kealpaan...ape yg penting,sgala keperluan Adam Haikal tdk diabaikan...

tu sj utk arini yg penuh dgn batuk²ku yg tak henti²...nak balik cepat...
thanx utk seseorg yg sudi belanje float kegemaranku...semoge awak murah rezeki sbb belanje kite...hehehe...

No comments:

Post a Comment