Wednesday, August 5, 2009

letih yg berbaloi...

dua keletihan yg pd aku ketika ini sgt berbaloi...keletihan pertama membaca dan keletihan kedua berjaga...
keletihan pertama,aku sedang teruja membaca artikel2 pengalaman hitam putih hidup manusia2 terpilih yg aku pilih...letih kerana aku terlebih menyelami kisah benar kehidupan mereka...letih kerana menyesali diri terlalu lambat utk dibaiki...letih kerana gagal...letih kerana cuai...letih kerana boros...semua kesilapan diri terpampang didepan mata hati tanpe dpt dibetulkan dgn cara sifat sikap yg betul...tapi letih itu berbaloi bile pengalaman2 itu aku simpan dlm ingatan utk dijadikan pedoman utk disesuaikan dlm konteks cara hidup aku sindri...mmg berbaloi dan aku kembali gemar membaca tp bukan pd penulisan berat tp penulisan separa berat...

keletihan kedua,berjaga menjaga adam haikal yg aku kira sgt menguji kesabaran dan keikhlasan...tidur adelah antara hobi kegemaran aku apatah lg dgn status bujang yg masih aku pegang so t/jwb menguruskan rumahtangga masih belum berjaya ditempuhi...hadirnya adam haikal hampir keseluruhan rutin hidup aku berubah...tidur dan rehat pastinya bekurang...masa utk bersantai dan memanjakan diri sendiri semakin terhad...tp ia amat berbaloi bile melihat senyuman adam haikal...bile adam haikal sihat depan mata...bile adam haikal dibesarkan mengikut acuan sendiri berlandaskan pengalaman dan pengetahuan org lain...semoge aku dan nurul dapat mengharungi setiap cabaran dgn tenang wpun kadang2 goyah...goyah yg kami usahakan tidak mendatangkan rebah...

keletihan adalah berbaloi jika impaknya hasilnya positif...semoga aku tak mudah menjadi negetif dgn sekecil2 dugaan...kerana ia persediaan utk aku menyediakan diri dgn dugaan besar...amin...

No comments:

Post a Comment