Friday, September 10, 2010

selamat hari raya...

bagi pengunjung blog sy nih...sy nak ucapkan selamat menyambut hari raya aidilfitri 1431H...semoge sinar kegembiraan syawal kali ini terus menyerikan idup kite semua hingga akhir hayat...maafkan segala salah dan silap sy...halalkan segalenye...

utk syawal kali ni,ade bebrape perkara sy nak kongsikan bersame...
1st-kesedihan menutup kegembiraan : kisah adik vtmp yg rapat ngan sy kehilangan sahabat karibnye disaat tinggal 2 ari jek lg nak menjelang 1 syawal...sedihnye dia bukan kepalang krn arwah beria2 nak berjumpe dgnnya namun ia tdk dpt dipenuhi...terbit penyesalan dihati si adik krn tdk berada disisi saat sahabat memerlukannya...arwah meninggal krn jangkitan kuman pd paru2...sy mengenali arwah ketika menemani si adik yg dtg kerumah sy...orgnye peramah...sempat sy hidangkan mkn mlm hy berlaukkan sardin ketike itu...arwah menikmatinya tanpe rungut...kemudian kami menghantar arwah kerumah kakaknya di skudai...itulah perkenalan singkat sy dgnnya...ia berlaku sekitar awal thn ini...bagaikan baru sj berjumpe dgnnya...tbe2 mendapat berite dia telah dijemput Allah...ada byk perkara sy belajar dr kehilangan besar adik sy nih...Al Fatihah utk arwah Aini Azilah bte Abd Rahim...semoge rohnya dicucuri rahmat...

2nd-duit raya : sy penah bercerita thn lps thn last sy dpt wit raya...rupenye thn nih sy masih dpt lg...dr sahabat karib sy...sungguh terharu...terime kasih nurul...syg awk sgt!bkn krn duit raye...tp krn menjadi sahabat sy...

3rd-tdk beraya di kampung : thn ni thn pertama sepjg idup aku tdk beraya di kampung...thn ni kami beraya dirumah sendiri...thn2 sblm ni,kenangan yg tak dpt aku lupekan ble aku tak kering tgn wat itu dan ini utk mengurangkan beban nenek...sedaye upaya menyediakan diri buat semua kije asalkan nenek kurang ckit kije...sejujurnye penat tp krn tak mau nenek terbeban semua kije,aku perlu wat semua kije tu...utk nenek...thn ni nenek beraye di rumah anak2...tdk lg dikampung...terase lainnye...dan utk dri aku sendiri pulak...2,3thn kebelakangan nih aku semakin tak bole wat kije berat sgt...lg2 yg bergelumang ngan air...mmg aku leh sakit...so semakin kurang kije yg aku wat...heh3...mak sporting... ;)

mata dah ngantuk benonye...ayat main hembus pun yek...tu sjlah utk kali nih...
"SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI"
Maaf Zahir & Batin

No comments:

Post a Comment