Thursday, August 19, 2010

bile bertige tinggal berdue...

kami bertige...nurul,adam dan aku...

semlm tinggal aku dan adam sj...nurul g out station 3ari utk program jelajah...tp pg2 dah gaduh...heh3...aku plak tak suke mood pg dibakar...melwn dgn meninggikan ego...gaduh krn nurul tlalu risau aku tak mampu handle adam ble ade urusan umah tak settle...aku geram!

spt biase aku cpt cool...tp itupun jika pns aku tdk trus disiram api...

aku akui,tanpe nurul mmg ade sedikit kesukaran dlm menyeimbangi tugasan dirumah dan menjaga anak...lagi2 adam sdg dlm tempoh lasak bermain dan tdk bole ditinggal bermain sorg lgsg...mesti nak ibu dlm lingkungan pndgn mata...ble tak de jek mulelah menekan suis peti suara tu...huhuuuu...tp aku yg sdg belajar dan berusaha menjadi ibu yg baik perlu dgn sendiri sedaya upaya berusaha menyeimbanginye...tak kire dgn cara ape sekali pun...

ble bertige,urusan dibahagi due...so agak mudah...tp ble tinggal berdue,semua urusan diuruskan seorg diri...mmg payah...tp setiap saat yg dilalui penuh terisi pengalaman berharge...cume,ble dah terbiase bertige ketiadaan nurul mmg wat idup kami tak lengkap...sunyi...rutin biase bertige tergendala...pendek kata,bertige lebih baik dr berdue utk kami...

apepun,Alhamdulillah...aku masih mampu menjlnkan t/jwb dgn baik terhadap adam dan tugasan dirumah...adam memberikan aku satu pengalaman perasaan yg indah sbg seorg ibu...sgt suke menjadi seorg ibu...tp kenape,terlalu ramai ibu2 yg membuang bayi sendiri skang nih!mereka terlepas pengalaman paling indah sebenarnye...org selalu ckp bayi yg dibuang anak haram...tp bg aku,ibu yg buang bayi itulah yg haram!mmg haram jadah!

eh,apehal plak aku lari tajuk nih???huhuuuu...kembali kpd tajuk,utk baki 2ari ni...tugasan akan sedaya upaya dijlnkan dgn baik dan penuh rs cinta pd adam...cume,kepulangan nurul akan lebih membahagiakan kami...ya Allah...limpahkanlah cinta kasih sayangMu pd kami bertige...amin...

2 comments:

  1. doakan saya cepat2 dapat jadik ibu solehah.
    teringin nak tgk anak sendiri kecik2 dh pakai jubah.comel kan?hihi

    saya rindukan hidup saya 4bulan yg lepas.
    sungguh.rindu bila semua perhatian ditalakan pada saya.
    rindu saat mengusap perut yang semakin membesar;(

    ReplyDelete
  2. insyaAllah akak akan selalu tembak doa utk awk...

    Allah ade perancangan yg lebih baik utk awk dik...bersabar ye...trus tabah,trus berusaha dan trus kuat berdoa...

    ramai menyayangi kamu...itu pasti...

    ReplyDelete