Monday, July 26, 2010

ong bak 3 dan mantra...

sabtu minggu lepas mencuri waktu menonton ong bak3...ntah kenape,cite tu kami pilih wpun ong bak2 tidaklah menarik sgt...ong bak3 semestinye sambungan ong bak2 lah...takkan sambungan cite lain kan...so dipendekkan komen ttg cite nih,bole tahan laaa...aksi2 seperti biase mmg ganas2 belaka sampai ditetapkan cite nih hanye utk tontonan 18tahun keatas...utk dilayan berkali2 tu tidaklah...2.5bintang jek aku bg...

rabunye plak kami melayan cite mantra yg org panas2kan dgn aksi bogel watak utamanye...ngeh3...aku ke panggung bukan nak tgk org bogel ye...juz nak tgk satu lagi hasil tgn anak malaysia dlm genre seram...heh3,poyo jek...
so,komen aku ttg filem ni bole laaa wat aku seram gak...takut ckit...cemas ckit...tp jantung aku tidaklah diuji truk kali ni...adekah kerane aku dah terer???muahaha...oh tidak...aku ttp takut antu weh...mantra ni fokusnye ttg 2pengamal ilmu itam yg berlainan fahaman...so ilmu itam yg diamalkan tulah yg merosakkan idup mereka...
scene bogel tu tak mau cite cume ia tdklah penting sgt pun...tak yah bogel2 bermain dgn teknik shot kamera pun dah cukup pd aku...sbb scene bogel tu bukan kasi power pun cite tu...dan lg satu bab pompuan2 nak berkemban tu pun aku rs tak kemban pun tak pe...sampai terdetik kat ati aku bile ade scene anak pak aji dikembankan `anak sapelah tu...mak dia tak marah ke???tak malu ke???`...ngeh3...entahlah,mental aku berpendapat bogel kemban bagai nih bukanlah penting sgt pun utk kasi cite tu boom!!!ni pendapat mental aku lah ye...
keseluruhan cite bole tahan...watak muzir tu berjaya dibawakan dgn berkesan oleh zul...
mule2 menjadi satu kepelikan bagi aku dan nurul bile hasbi yg digambarkan baik cam ustaz membace something yg pelik ble mengubati pesakit2 yg disihir...rupe2nye hasbi pun same pengamal ilmu itam...mantra diorg nih berjaya gak la wat meremang bulu roma lagi2 mantra si muzir sbb asyik diulang2 dan dr yg aku bace,mantra diorg nih mantra asli...so,jgn cube try test kat umah haaaa...aku rs ade sambungan(spt biaselah ye) sbbnye anak si muzir dah pandai plak wat ritual pemujaan tu...haish...rosak budaq tu...huhuuuu...tu jelah,cite pjg lak aku nih...aku bg 4bintang dr 5bintang...
*cite ni gak merupekan cite seram pertama dan terakhir yg menjalani penggambaran di penjara pudu yg telah dirobohkan tu...penjara yg telah berusia lebih 100 tahun...

1 comment:

  1. hmm cte psl kemban, bogel tu aku setuju... xde pun xpe... bkn mjdkn 1-1 filem tu best pun... suke sgt ke tunjuk akc ank dara umo xseberapa then bkemban, y kononnye style org kg mandi manda... lg 1, msti wktu mgrb, then sorg2... mcm sengal jek... ape kejadahnye? k, xnk merepek lg... aku bg 3.5 ke 4 * eh...

    ReplyDelete