Tuesday, February 9, 2010

tgk dan nilai sendiri...

pd ahad lepas aku ditunjukkan sebuah alQuran yg ilang cetakan pd 16 helai m/s berselang2...yang tinggal hanya kalimah Allah dan berkaitan dgn Allah shj iaitu yg berwarna merah...gambar diatas adalah cth 2 m/s yg tlh ilang cetakannya...hanya ingin berkongsi same dgn pembaca blog ini yg mana aku membiarkan sesiape yg melihatnye menilai sendiri ape yg tersembunyi disebalik ape yg telah ditunjukkan kpd aku...krn aku org biase yg sgt biase maka aku tak punye ilmu tebal didada utk memberi maklum balas yg jitu...

sblm aku ditunjukkan alQuran ini,aku ditanye ttg satu permasalahan ble Bismillah ditaip dan dicetak scr kreatif mgunakan khat kufi tp secara terbalik...Bismillah terbalik...dan dicetak tanpe pengetahuan yg menempah...aku sgt tdk bersetuju ble kalangan org kuat agama hanya amik mudah kes berkenaan...hati aku panas dlm diam...terus memerhati dan meneliti mencari pasti...

aku berdoa...Allah ampunkan dosa2 aku...dan beri aku kekuatan dan kesungguhan utk beramal dan menghambakan diri pdMu ya Allah...krn diri ini terlalu lemah,rapuh dgn hasutan syaitan yg sungguh hebat...

2 comments:

  1. Hanya Allah SWT Yang Maha Mengetahui apa yang tersurat dan yang tersirat. Semoga Allah SWT sentiasa memberi peringatan dan petunjuk buat kita semua umat akhir zaman.

    "Alif, Laam, Miim. Kitab Al-Quran ini, tidak ada sebarang syak padanya (tentang datangnya dari Allah dan tentang sempurnanya); ia pula menjadi petunjuk bagi orang-orang yang (hendak) bertakwa; Iaitu orang-orang yang beriman kepada perkara-perkara yang ghaib dan mendirikan (mengerjakan) sembahyang serta membelanjakan (mendermakan) sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepada mereka. Dan juga orang-orang yang beriman kepada Kitab "Al-Quran" yang diturunkan kepadamu (Wahai Muhammad) dan Kitab-kitab yang diturunkan dahulu daripadamu, serta mereka yakin akan (adanya) hari akhirat (dengan sepenuhnya). Mereka itulah yang tetap mendapat petunjuk dari Tuhan mereka dan merekalah orang-orang yang berjaya." Al Baqarah, ayat 1-5.

    ReplyDelete
  2. semoge sy tdk terus terlena wpun tanda2 sudah pun didpn mata...tak kire dgn pengalaman sendiri atau org lain...sy berhempas pulas membimbing diri dan mohon dibimbing agar tdk tergolong didlm golongan yg lupe dan alpa dgn suruhanNya...

    ReplyDelete