Tuesday, November 3, 2009

percutian tak jangka di summerset hotel...

"percutian tak jangka"...asalnye aku nak g ofis menyiapkan kije yg melambak...tp aku jd susah ati lak lepaskan si hero kesygn tu...mcm2 pale ni pk...naik serabut naik kusut dibuatnye...dr mlm sampai ke pg aku duk pk2 nk kije@nk ikut diorg ke majlis kawin di rompin...aku tension dlm diam...last2 pg sabtu tu aku trus decide ikut ke rompin...mls nk berlwn ngan sikap 'risau' thp cipan aku nih...so around koi 915 kami ber4 gerak ke rompin lalu jln ke kota tinggi...
spt biase,aku alah pd jln bengkak bengkok nih...aku mabuk...pening...nak muntah...hadoi...adam pun merengek...mungkin pening gak...around koi 12 lebih kami sampai di rompin...tp hy nurul,adam dan dayah yg ke mjlis kawin tu...aku tdo dlm keta...perancangannye pun mmg aku tak nak pi mjlis kawin tu...setlle sume,koi 2lebih kami geraj ke hotel...sampai sana lak,lum leh check in...bilik sdg dikemas sbb ada group beso br check out...aroun koi 5 baru dpt bilik...erkkkkkk...nak wat cane...tunggu jelah...
kami pun gerak ke swimming pool nak bg adam berenang...sakan hero sorg nih...lgsg tak takut air...siap pandai apungkan diri lg dlm air...huhuuu...aku sindri pun belajar dgn cikgu renang baru leh apungkan diri...ahaks...sdg duk layan adam mandi,ade plak suara2 tak sejuk ke...kembung lah...apelah...tension aku dibuatnye...mls nak komen pjg ttg suara2 tu...aku trus bwk adam naik...kami gerak ke surau utk solat dan berehat...
sblm koi 5 pengurus hotel kol ckp bilik dah siap...ape yg bestnye...kami dpt bilik suite...huhuuuu...berbaloi2...free gitu...sbb ape,biolah rahsia...kami stay disitu sampai ahad je...
setelah meneroka separuh dr kwsn dan kemudahan2nye,aku berkenan utk bikin 3rd seminar kat sini...tu pun kalu aku masih di ag johor dan kalu aku aku nak handle lg...aku berkenan dgn kemudahan2 yg ade...mcm2 perancangan dah ade dlm pale nih...huhuuuu...
ahad check out dan pulang ke jb...singgah lunch di mersing dan solat di masjid atas bukit tu...aku,trus melayan rs mabuk yg tak jemu2 menyerang aku tanpe belas kasihan...

No comments:

Post a Comment