Friday, October 23, 2009

pahit manis minggu ini...

hah!!!akhirnye aku kembali dgn en3 terkini...biase2 sj...kisah pahit manis yg aku tempuh sepjg minggu ni...tak byk dan tak terlalu menarik,tp cukup utk aku jdkan kenangan ms hadapan spy aku tak lupe ms lepas...apekejadahnye aku merepek nih...
bermule ari senin...stlh 4 tahun aku memiliki dan dimiliki si 'dia',akhirnye dgn ati yg sgt berat aku terpakse melepaskan 'dia' ke tgn org lain...ati ini hancur...terluke...sedih...pilu...tp,ia keputusan yg perlu aku lakukan...byk kisah suke duke susah senang aku dgn 'dia' kini hanye tinggal kenangan dan 'dia' tak mungkin kumiliki kembali...takkan ku lupe ketampanan 'dia' yg mungkin tidak bg org lain tp bg aku 'dia' istimewa di hati ini...'dia' yg ku maksudkan adalah keta pertamaku...savvy hitam 3J5102 yg terpakse ku jual atas sbb2 yg tdk dpt dielakkan...biarlah ia tsimpan kemas dlm ati ini...aku beli dgn begitu mudah dan aku jual juge sebegitu mudah...juz like dat...proses yg cukup simple...alih2 keta dah tak de lg dlm kamus idup aku...dan aku trus blur..................
selase&rabu...aku mule diserang 'demam urat' kata org...entahlah...yelah kot...sakit dan bisenye tak dpt digambarkan dgn kata2...tp bg aku inilah risiko 'sakit badan' yg aku terime ble stop sukan mendadak ditambah pule tak jaga makan dan minum..nasihat2 insan tersyg utk jumpe Dr bukan aku sengaja wat tak endah...tp mmg aku tak suke dan fobia jumpe Dr...tak suke mkn ubat sbb pait...hmmm...nak wat cane...kugagahkan diri kuatkan semangat...ttp bekerja wpun tdk spt biase...juz wat yg manual sbb pc online fb memanjang...huhuuuuu..............
khamis...aku dah semakin sihat...tp mood kije masih on off...pc masih dlm mode internet...cume arini gigih aku duk search kwn2 lama termasuk kwn2 baka perlis...dan akhirnye aku terjumpe blog miza yg wat en3 ttg dak baka perlis...rindu pd kwn2 baka perlis...kalu disatukan dan ditemukan kembali kedua2 team baka didikan prof madya Azman Wan Chik nih mesti best...dan dlm 26org ex baka perlis tu hy 2org mampu aku crk itupun hy dlm carian internet iaitu amiza dan shaffiz johari...rindu pd kwn2 dn kenangan2 lalu mmg kdg2 mampu wat mood aku dlm kadaan tak best...aku dlm misi mengumpul sume gambo2 baka terendak dan baka perlis...aku juge sedikit terkesan dgn en3 terbaru saifulislam................
jumaat,dah lama aku tak join ngaji ramai2 dlm program membudayakan al-Quran...arini terbuke pintu ati aku utk menurut...selesai ngaji,tak lame pastu aku ke polis trafik nak bayo saman sbb nak idupkan road tax gen2...dan nah hasilnye aku ade 4saman berharge RM970...tak bayo pun...tak jadi nak bayo...ilang selera nak bayo...erkkkk...dan dipendekkan cite,ari berlangsung spt biase...tiade aktiviti luo opis wpun waktu rehat pjg...dan balik spt biase...sampai kat saujana,kwn2 dh turun keta aku adam dan nurul spt biase agak lewat gerak...kami b3 bjln pulang ke umah spt biase...dan wpun hy tkt2 kami suke suki naik lift gak...heh heh...mls mdaki tangga...tbe2 sampai tkt2 lift jammed!!!hadoi...dah le ade adam...tp time tu kami cool je...tgk anset line celcom dan maxis masing2 mmg out of coverage...masak...tp still tak panik...aku tekan le loceng minta bantuan...emosi masih maintain cool...cume adam dah mule resah kepanasan...risau gak nih kalau2 adam tmbh tak selesa jika lebih lama kami terkandas...bantuan lak lmbt tul tibe...tbe2 dgr ketukan dr luo...entah ape diorg buat aku tak pasti...kami b3 tunggu jelah...tunggu2 tak bukak gak...tbe2 tergerak ati aku nak try bukak gune tgn dr dlm...mak datuk...senang gile dah terbukak...aku pompuan lak tu dan tgn yg dah tak bape kuat...yg kat luo lelaki lak tu...apepun,Alhamdulillah...Allah bantu kami...dlm ms terkandas tu sempat gak kami bergambo b3 wat kenangan...huhuuuuuuu......................
itu sjlah yg aku nak taip...ade kisah2 yg aku mls nak taip...hehehe...........

No comments:

Post a Comment