Tuesday, October 13, 2009

jamuan raya dan majlis kawin...

jumaat lepas kelab kesan ag johor berjaya mengaturkan jamuan hari raya aidilfitri09 disamping majlis perpisahan utk en.wan dan shah serta meraikan hari lahir staff ag johor bg bulan 9 dan 10...sbg ajk,aku antara yg tak kering tgn menguruskan itu dan ini agar majlis berjalan dgn baik...perbincangan2 awal dgn boss no2 kesan aku wat guide utk diri dan kwn2 agar majlis spt dirancang...dats y ble ade beberape org yg bg buah pkiran dan telah pun mengubah plan asal aku dgn nekad mengubah semule ke plan asal tanpe belas kasihan...huhuuu...apepun,ia utk kebaikan bersame...

-sebelum majlis-

majlis kali ni aku bwk adam bersame...nurul yg bercuti turut serta...heh heh...bangga bwk anak bersame utk pertame kalinye di majlis besar ofis...cume,adam agak meragam ckit...mungkin sbb masih tak sihat...selalu,adam mmg ramah dan mudah tersenyum...tahun ni tak byk gambo yg dpt aku snap utk koleksi kelab...selesai majlis dan mkn2,aku nurul dan adam gerak balik ke kluang utk amik handycam...kakak nak gune utk majlis kawin adiknye...adam still dlm mood kurang selesanye...
-nurul,adam&aku-

sampai kluang,rehat jap gerak lak ke muar umah kakak...sblm tu aku kene g bando utk beli tape...tbe2 handycam wat hal...hadoi...time nak gune mulelah nak meragam...erkkk...aku dah mule sentap...tp kami ttp gerak ke muar dan aku yg memandu kali ni...entah kenape hati yg sdg berkire2 dan susah ati psl handycam cam teragak2 time memandu...cume nurul tak pasan...sampai di roundabout dkt sek sains jhr tu blakang keta aku di langgar...hadoi...ape lagilah ni...ble aku tgk side miror,mak datuk...besonye kenderaan blakang nih...stop tepi,aku still leh sengih2 ngan org yg langgar keta aku tu...lampu blakang belah kanan pecah dan bumper calar...hmmm...settle bagai kitaorg g workshop dan ganti kerosakan on de dot...apelah malang nasib aku arini...siap sume,gerak lik ke muar...kali ni nurul drive...heh heh...sampai juge di muar dgn selamat wpun sesat skit carik umah kakak...stlh segalenye settle dirumah kakak,kami gerak balik semule ke klg...hadoi...penat yg amat sgt...adam,apatah lagi agaknye...cian adam...

-rafidah mat shah-
...selamat pengantin baru fida...semoge bahagia dan gembire slalu...

esoknye,sabtu 10.09.09 kami gerak semule ke muar utk g majlis kawin adik kakak...aku,nurul,adam dan mak gerak dlm koi 1130pg...amik k.zu kat parit raja...dan trus ke tmn sg balang indah yg aku confius kat muar ke bt pahat benonye umah kakak aku nih...kali nih,perjalanan lancar dan aku yg drive sepjg jln...majlis umah kakak pun berjln lancar nmpknye...adam lak tak meragam dan leh tdo nyenyak lg time pengantin tgh bersanding dan org tgh ramai2 lak tu...huhuuuu...luv u adam...setelah abis layan mkn,tgk pengantin,zapin sume bagai...kami pun gerak pulang ke klg...thanx kat kakak yg melayan kami dgn sgt baik wpun sibuk dgn tetamu lain...-kakak ngan adam-

No comments:

Post a Comment