Monday, September 28, 2009

sebelum dan selepas raya...

27 ramadhan

heh heh...terlepas waktu utk wat en3 iftar with housemate so aku wat le en3 sebegini...
27 ramadhan lepas aku,nurul,k.zu,dayah dan mas serta hero kecil adam g kuar berbuke bersame kat sedap corner kotaraya...balik kije sebelum amik adam kami singgah di kotaraya utk booking meja mkn dan dah tempah sume bagai kitaorg gerak g amik adam...balik bersiap ala kadar dan gerak semula ke kotaraya...


-nurul & dayah-

-antara menu yg dibedal-

-mas,k.zu & aku-

-heh heh...potong kek cenggini je...sori nurul...-

-dlm pakej ade sirap selasih tp ttp aku order coke...tak suke ada mende2 dlm minuman...-

sampai je amik port aku decide nak carik kek utk sambut birthday nurul pd 19.09.o9 tp kedai kek dah nak tutup so kek2 yg tinggal ala2 buat ade2 aje so aku sambar kek camtu jek...pastu aku g carik mertabak dan sedikit pemanis mulut sementara kwn2 yg lain tunggu di meja...settle sume ape yg dicari,aku kembali dan azan pun berkumandang...maka kami b5 berbuke diluar bersame utk pertama kalinye...slalu buke same kat umah je...lgpun,dayah dan mas org baru di rumah sewa kami dan juge staff baru di ag johor...settle mkn2 kami gerak ke masjid yg terletak di tkt3 kotaraya utk solat maghrib...mmg ramai org...dan ramai gak yg bwk baby...ade yg menangis...mujur adam tak menangis dlm masjid...hehehe...moge adam suke ke masjid bila besar nanti...mencontohi abg anas...amin...
-adam dah mule merengek kepenatan-

selesai solat kami pusing2 jln2 tgk2 ape2 yg leh dibeli utk raya...baju raya adam dah byk sgt so giliran ibu2 lak sambar baju...aku mmg dah ilang selera utk beli baju sendiri tp nurul punye psl aku on je ape yg dibeli...so dptlah sambar sepsg baju raya sbb 2psg bj baru yg aku lum pakai leh aku gune utk raya...hehehe...jimat...
tbe2 adam mule merengek...rimas dan penat agaknye...so kami decide pulang ke rumah...begitu sjlah cerita iftar with housemate aku...

29 ramadhan

jatuh pd tarikh 19.09.2009 iaitu tarikh hari lahir sahabat kesayangan aku nurul...ade en3 khas aku wat slps en3 nih...
ia juge ari terakhir kite berpuase di bulan ramadhan utk tahun ini...berjayakah aku menjadi hambaNya yg terpilih malulah aku jika aku mengaku kerana usaha aku kearahnya sgt2 sedikit...dan lebih kepada terlalu amat sedikit...semoge Allah ampunkan dose2 aku...
ari ni juge kami sekuarge pulang ke kampung di bekok,segamat utk menyambut hari raya aidilfitri esoknye...

1 syawal

yaaa...hari utk meraikan perjuangan kite ketika berpuasa...perjuangan melawan nafsu yg pelbagai...hanya gambo2 aku dan adam yg dpt aku kongsikan sbb gambo2 raya byk kat kamera kesygn aku yg gambo2nye bersaiz beso...pendek kata,aku mls nak edit...hehehe...

dikesempatan ini...aku ingin mengucapkan selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin kepada semua saudara2 seagama yg membaca blog nih...semoge kite trus menjadi org yg lebih baik dr semlm dibawah lindungan dan kasih sygNya jua...amin...

No comments:

Post a Comment