Saturday, June 30, 2012

kerja lebih masa...

kerja banyak...waktu pejabat tak dapat/sempat untuk habiskan...so,terpakselah bekerja lebih masa lepas waktu pejabat/hujung minggu...

penat tu tak leh nak katalah...memang penat bahu rasa nak patah...wpun kije duk jek kat kusi dan ngadap pc je...fuhhh...

bile kije lebih masa pada hujung minggu mesti saya rasa kerugian...kerugian sbb saya tak dapat spent masa berharga dengan encik adam haikal...eheh   kene panggil encik skang...hehehe...adam dah dewaselah katekan...woha!

setiap peringkat usia kanak2 ada byk part yang best2 untuk kite melihat tumbesaran mental dan fizikal mereka...begitu juge adam...byk perkare sweet yang encik adam buat yang boleh wat saya hilang penat bile melihatnye...so bile saya tiada bersame encik adam waktu2 cuti saya memang rasa kerugian sgt...lagilah kalu si nurul asyik duk update ape keletah si encik adam tu pada saya...jealous!

encik adam semakin membesar...dah semakin meninggi...aktif toksah kata le...perasaan ingin tahu semakin membuak...soalan pun membuak2 keluar...ibu yang pendiam nih sampai pening nak menjawab soalan2 encik adam...

usia 3tahun nih encik adam baru pandai hafal alif ba ta,a b c, dan 1-10 jek...doa2 pun ada beberape adam dah hafal dan faham bile perlu dibace...nak mencontohi kecemerlangan abg muaz dan abg anas nih...usia cam nih diorg dah hafal surah2 pendek...fuhhh...ibu2 yang perlu kerja keras nih...eheh...

apepun,saya akan cube wat terbaek untuk anak saya encik adam haikal...dia permata yang tak ternilai harganye...balik kije nanti saya nak peluk cium encik adam puas2!rindu!

*memang adam lasak tak hengat...kadang2 lari pitching ibu2...tapi ia sedikit pun tidak mendatangkan marah berpjgn apatah lagi rasa2 tidak enak...berusaha menjadi ibu yang tidak cepat kecik ati ngan anak...saya tak mau anak saya merasa berat hidupnye kerana ibunye berkecik hati padanye...hehehe...semoge Allah berkati kasih sayang kami...amin...

2 comments:

  1. sowei, ibu Yun ada tecik ngan adik...
    ibu Yun mintak MAKAF, PAKAF tau...
    huhu... sayang adiiik...

    ReplyDelete
  2. ambil pendekatan ibu juge harus minta maaf pd anak if ade wat salah...heheheee...slalu mintak maaf pada adam time mlm2 dia dah tdo...bisik kt dia...sweet tak sy???woha!

    ReplyDelete