Friday, May 4, 2012

menumpang...

menumpang kesenangan atas kesusahan orang lain...
itu bukan saya...

bergembira dengan kesenangan atas kesusahan orang lain...
pun bukan saya...

saya cube elakkan itu...berusaha lebih tepat...

sebab saya dah rasa dan nikmati situasi susah dan senang itu...
apepun,selalu mengingatkan diri...
jika saya sedang dalam kesusahan,ada orang lain lebih susah walaupun kesusahan saya bahan tawa orang...
dan jika saya dalam kesenangan,jangan bersenang lenang dengan kesenangan itu dengan melupakan orang yang didalam kesusahan...

jangan menumpang...

saya bersyukur...sangat bersyukur...dan merasai serta meyakini...
Allah memang sangat penyayang...sangat adil...
selagimana saya tidak goyah,Allah pasti ada percaturan yang sangat baik disebalik segala2nya...

saya pegang prinsip ini...
"dalam rezeki saya ada rezeki orang lain dan didalam rezeki orang lain insyaAllah ada rezeki saya"

sekian...

AL FATIHAH UNTUK ARWAH NUR HIDAYAH ESHAK(ex housemate saya di saujana) YANG TELAH MENINGGAL DUNIA PADA 1MEI 2012 AKIBAT KOMPLIKASI PADA JANTUNG...AJAL TIDAK MENGENAL USIA...SEMOGA ROHNYA DICUCURI RAHMAT...
amin...

1 comment:

  1. nurl_Bibu Adam HaikalMay 5, 2012 at 12:07 PM

    tengs! banyak yakinkn dan sabarkn saya ye...
    SEBAB, saya alwiz kurang sabar...
    S.Y,U.K.U.R sangat atas rezeki...
    penantian dan dugaan L/K 1 setengah tahun,
    Allah dah bagi balas y tak thingga...
    tak tfikir dek aqal...
    minta cket, Allah bagi banyak...
    sentiasa sujud syukur, after dapat setiap rezeki...
    wpun nampak cket...
    wpun ia gaji setiap bulan...
    Insyaallah, semua dapat rasa... aamiin...
    INGAT! dalam rezeki kita, ada rezeki orang lain... AKU INGAT tu, sampai bila2...
    TENGS ALLAH, bagi aku rasa pengalaman 1 setengah tahun nih, b3...
    n alwiz b3, sampai saat nih...

    ReplyDelete