Tuesday, June 15, 2010

Lagenda Budak Setan...

aku,sgt meminati novel2 hasil tulisan Ahadiat Akashah...hampir semua novel2 dia aku baca...dan paling aku suke adalah LBS-Lagenda Budak Setan...disambung dgn Katerina dan penghujungnye Lagenda Berakhir...
rabu lps berjaya mencuri waktu menonton filem LBS yg diadaptasi dr novel antara yg paling hebat yg sehingga kini masih diulang cetak atas permintaan ramai...menonton bersama nurul,pya dan pja...
komen : best dr segi penghayatan pelakon2 wpun tdk sehebat watak asal dlm novel...best dr sinematografi yg cantik dan shot2 jurukamera yg menarik...best dr segi OST yg menambah rencah sedih pd penonton...best dr segi pemilihan pelakon...cume kurang sengat pd perjalanan cerita krn kurang menepati jalan cerita dalam novel...singkat sgt...tp pasti ade alasannyekan...cane nak wat filem 100% same ngan novel...ms 2jam jek...buku tebal...tp jika pengarah,pelakon2 dan semua yg terlibat mampu merealisasikan wpun 95% same,filem LBS mampu jd filem yg menjadi tontonan 20/30 thn akan dtg...sebagaimana novelnye yg masih laris sehingga kini...apepun,aku ttp sukekan filem LBS nih...sgt tak sabar nak tunggu sambungan...lebih2 lagi Katerina adelah fazura...wpun pd novel aku tak berape suke Katerina sampai tak beli pun novel Katerina sbb sgt sukekan percintaan hebat kashah dan ayu tp ble fazura lakonkan watak Katerina,mungkin aku akan suke watak tu nanti...cume,jgn tbe2 tuko pelakon sdh...hahaha...
bg yg mengikuti novel LBS rsnye hampir semua akan ke panggung nak tgk sendiri hasilnye tp yg tak bace novel tu mungkin tak rs sgt emosi2 yg dipaparkan...tp aku berpendapat,TAK RUGI g tgk...best!!!wpun tak superb!!!4bintang dr 5bintang...utk novel aku bg 5bintang...

2 comments:

  1. kak...best giler kan citer nie..ena ingat masa sekolah baca buku nie, tapi x ingat dah jalan cerita...tak sabar nak tunggu sambungan...

    ReplyDelete
  2. yap...best...mata berkace2...huhuuu...tp tak sangka plak mr hubby ena menangis...muahaha...

    ReplyDelete